Az elsős gimnazista Móga Piroska célba ét.
Bekerült álmai színházába a Katona József teátrumba. Ruhatárosnak! Imádta ezt a munkát, hiszen, miután a közönség utolsó tagja is beadta a kabátját,kalapját a ruhatárba, Piroska is beült az előadást megnézni a színházban..És eljött a csoda !A ruhatáros lányt felfedezték. Na, nem amiatt, hogy mennyire ügyesen vette be és adta ki a kabátokat a ruhatárban. Egy filmfőszerepre ajánlotta be egy ismert színházi rendező, nevezetesen Ascher Tamás, aki látott fantáziát, szunnyadó tehetséget a ruhatáros lányban. Ő tudja miért. .
A szakember a jelek szerint értő szemmel „ szúrta ki” az Aglaja cimű fim címszereplőjének.Az Aglaja film nagy aratott. Nem véletlen, hogy a film eljutott többek között Montrealba, Brazíliába, Indiába, Portugáliába, Törökországba, Bulgáriába. Az utóbbi helyszín különösen emlékezetes lehet Piroskának, ahol a Nemzetközi Filmfesztiválon a legjobb női alakításért járó Arany Hársfa díjat szavazták meg részére.Pedig akkor még nem volt diplomás színésznő csak a film után végezte el a kaposvári egyetem színművészeti szakát.
Felfedezték a színházak is.
Több színház hívta meg kisebb szerepekre a filmsztárként megismert színésznőt.
…„ Mintha a hegedű oda lenne nőve a nyakamhoz” – jelentette ki egyszer Piroska .Ötéves korában kezdett el hegedülni tanulni, volna,. Piroskából ugyan nem lett muzsikus, de film és színpadi szerepeiben sokszor használták ki a hegedülni tudását.Többen úgy gondolják és mondják is, hogy Mága .Zoltán hegedűművész lánya, feltételezik ezt családnevűk hasonlósága miatt Ám ezt a feltevést Piroska határozottan tagadja.
.És jött egy újabb filmfőszerep !
Az óriási érdeklődést kiváltó nagysikerű filmnek ígérkező „Viszkis-ben a hírhedt bankrabló szerelmének szerepére választották ki Piroskát.A félelmetes hírű Viszkis sztoriját az újságokból jól ismerte,A filmszerepének köszöntően életében először találkozhatott szemtől-szembe vele.Piroska a farkassal… Udvarias, kedves, értelmes embernek ismerte meg. Amikor két sztár találkozik…Móga Piroska már nagy sztárnak érzi magát, találkozásunkkor is erősen éreztette, hogy nem akárkivel van dolgom. Közöltem vele nem interjút készítek vele, csak mesélek róla. Mondta ő nem mesealak, élő ember, interjút akar. Mert máskülönben nem jelenhet meg róla a cikk. Hát nem lett interjú! Ezt a műfajt hagyom azoknak, akik a kérdéseikre, szóról szóra közlik az ostoba vagy tudálékos válaszokat. Nem kell az engedélye ahhoz, hogy véleményt írjak egy felkapott, máris nagyképű, magától alaposan elszállt színésznőcskéről.
( kemény )